Ubat homeopati - Adakah Terdapat Sebarang Risiko Menggunakan Mereka?

Ubat homeopati - Adakah Terdapat Sebarang Risiko Menggunakan Mereka?

Jika anda untuk cuba untuk menyusun senarai semua ubat-ubatan homeopati yang telah digunakan sepanjang sejarah, maka jari anda akan memerlukan rawatan homeopati untuk artritis atau sindrom carpal tunnel sebelum anda semua dilakukan. Beratus-ratus buku yang berbeza telah ditulis dan diterbitkan dalam seratus tahun lepas sahaja. Yang tidak mengambil kira semua nota pengamal homeopati 'atau penyelesaian khas yang mereka telah membangunkan diri mereka sendiri. Tetapi demi untuk mengetahui apa yang anda berurusan dengan, di sini adalah beberapa orang-orang yang anda pasti perlu memberi perhatian sebelum mengambil.

A melihat senarai bahan untuk banyak ubat-ubatan homeopati dari masa lalu mungkin anda bertanding untuk bilik mandi. Ia bukan sesuatu yang luar biasa untuk homeopati ubat mengandungi bahan-bahan yang boleh dipersoalkan, seperti darah, tisu, pelepasan pernafasan, air kencing dan juga kotoran. Ya, itu mungkin menjijikkan tetapi anda perlu ingat bahawa rawatan ini dicairkan turun begitu banyak yang hampir apa-apa bahan-bahan asal kekal. Memandangkan beberapa bahan-bahan yang lebih berbahaya, ini adalah satu perkara yang baik.

Ambil sebagai contoh Lachesis Muta, atau lebih dikenali sebagai ular Bushmaster itu. Ular ini adalah salah satu daripada ular pit terbesar di dunia. Dan ia boleh membawa maut. Tetapi pakar homeopati menggunakan racun dicairkan turun oleh air dan / atau alkohol untuk digunakan untuk pelbagai penawar. Ia mungkin kelihatan berbahaya tetapi disediakan dengan betul, ada benar-benar apa yang tinggal racun dalam penyelesaian muktamad kecuali "intipati". Ia mungkin jauh lebih berbahaya untuk mencuba dan mengumpul racun daripada menggunakannya sebagai ubat homeopati.

Satu lagi contoh yang baik adalah belladonna. Bahan yang digunakan dipanggil Astropa belladonna dan ia digunakan untuk mengubati demam tinggi yang datang dengan kemerahan, kecuali belladonna yang merupakan sebahagian daripada keluarga tumbuhan nightshade maut. A belladonna sedikit juga boleh bertindak sebagai obat tidur. Terlalu banyak boleh menyebabkan kematian. Jadi seperti yang anda boleh lihat, walaupun ubat homeopati adalah untuk bahagian yang paling berbahaya, ia tidak datang dengan risiko yang sedikit jika anda tidak tahu yang menyediakan penyelesaian.

Adakah anda cenderung untuk mati akibat ubat-ubatan homeopati dibuat daripada bahan-bahan toksik? Peluang yang agak tipis kerana penyelesaian yang telah dicairkan mengalahkan beribu-ribu kali. Tetapi ia adalah baik untuk mengetahui apa yang anda meminum atau menggunakan apabila ia datang kepada perubatan homeopati dan penawar. Semakin berilmu anda mengetahui tentang rawatan anda, lebih baik anda akan. Lawati kedai buku untuk mencari buku-buku homeopati terkini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar