Rawatan IBS semula jadi untuk memberi pertolongan kepada Gejala Anda

Rawatan IBS semula jadi untuk memberi pertolongan kepada Gejala Anda

Sindrom usus adalah satu keadaan yang berlaku apabila saluran penghadaman atau usus gagal berfungsi dengan baik. Keadaan ini berkaitan dengan gejala seperti cirit-birit dan sembelit. Sudah tentu terdapat gejala-gejala lain IBS, ia hanya bahawa penghidap memaparkan pelbagai tanda-tanda dan gejala amaran, yang bermaksud mereka tidak mempunyai simptom yang sama sepanjang masa. Tetapi mujurlah, terdapat rawatan IBS untuk mencuba jika anda mahu untuk melegakan gejala-gejala yang anda ada.

Berikut adalah pelbagai rawatan IBS untuk mencuba.

Didapati bahawa Sindrom Usus Mudah Rengsa adalah suatu keadaan yang dicetuskan oleh bagaimana boleh mengendalikan tekanan. Maknanya, yang lebih menekankan anda, semakin lebih menyakitkan ia akan menjadi. Ia menerangkan mengapa terdapat ramai orang yang mendapatkan rawatan IBS semula jadi atau alternatif yang berusaha untuk menurunkan paras tekanan untuk membantu mengurangkan kesakitan.

Salah seorang daripada mereka dipanggil biofeedback, yang digunakan untuk mengurangkan ketegangan otot dan membantu anda mendapatkan kadar jantung yang lebih perlahan, yang akan membawa anda kepada keadaan yang kurang tertekan. Sudah tentu, hasilnya adalah peluang dikurangkan mengalami IBS.

Bernafas dalam satu lagi cara untuk membantu mengurangkan gejala IBS. Ia agak mudah untuk dilakukan dan boleh dilakukan bila-bila masa. Cara yang betul untuk bernafas dengan betul adalah dengan mengisi paru-paru dan diafragma anda dengan oksigen sebelum bernafas keluar.

Memerhatikan diet yang betul untuk IBS adalah sesuatu yang mesti sentiasa dimasukkan ke dalam pelan anda untuk memerangi IBS. Lagipun, ada makanan tertentu yang mencetuskan, dan yang lebih teruk ia. Contoh makanan yang perlu dielakkan adalah makanan lemak, kerana lemak menjadikan penghadaman lebih perlahan, membuat kerja saluran penghadaman lebih keras, yang membawa kepada gejala-gejala lain. Makanan dan minuman untuk mengelakkan yang lain adalah kafein, produk tenusu, alkohol dan minuman berkarbonat.

Tidak perlu dikatakan bahawa anda perlu mempunyai banyak serat pernah hari untuk membantu anda mempunyai pencernaan dan pergerakan usus yang sihat. Secara beransur-ansur mempunyai serat kerana terlalu banyak ia tiba-tiba menyebabkan gas.

Jika anda tidak pasti yang mana satu makanan yang anda makan menyebabkan flare up, anda perlu menyimpan jurnal makanan untuk membantu anda menentukan yang mana satu mereka anda harus mengelakkan dari sekarang.

Jadi anda lihat, diet yang sihat, aplikasi bersantai dan gaya hidup yang sihat adalah yang terbaik rawatan IBS untuk anda jika anda mahu untuk merawat keadaan anda secara semula jadi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar