Pemulihan homeopati - Mengapa Anda Perlu Ragu-ragu of them

Pemulihan homeopati - Mengapa Anda Perlu Ragu-ragu of them

Walaupun homeopati bagi pesakit yang mengalami penyakit adalah hairan unik dalam 1700-an dan 1800-an, hari ini ia dianggap dengan keraguan. Kebanyakan pakar perubatan tidak menyokong penggunaan ubat-ubatan homeopati kerana mereka percaya bahawa produk homeopati adalah tidak lebih daripada plasebo. Ini adalah sangat berleluasa pada abad ke-20 tetapi hari ini homeopati sedang mengalami kebangkitan dengan lebih ramai orang beralih kepada bekalan herba semula jadi untuk membantu menyembuhkan mereka daripada penyakit mereka.

The trend menggunakan ubat-ubatan homeopati telah menyaksikan naik dan turun sama seperti apa-apa jenis rawatan gaya hidup alternatif. Produk homeopati seolah-olah ikut bersama-sama dengan trend dalam makan lebih makanan organik atau semula jadi. Tahun 1960-an menyaksikan kebangkitan rakyat menuntut produk yang bebas daripada bahan kimia dan racun perosak. Ia pudar dan baru-baru ini telah mengalami kebangkitan yang besar kerana orang ramai sekali lagi mencari gaya hidup yang lebih semula jadi. Pengamal homeopati menggesa orang ramai untuk beralih kepada alam semula jadi untuk penyakit dan penyakit penyelesaian.

Trend bukanlah perkara baru. Anda melihat mereka dalam fesyen, filem, buku dan televisyen. Bahan-bahan homeopati dan gaya hidup organik adalah tidak berbeza. Populariti awal dalam 1700-an adalah disebabkan oleh ramai pengamal perubatan veering dari leeching, penyewaan darah atau penyingkiran. Terima kasih kepada Dr. Samuel Hahnemann, homeopati telah dibangunkan. Tetapi ada satu masalah dengan ayat penyelidikan perubatan dan amalan. Sebenarnya, tidak ada bukti.

Dr. Samuel Hahnemann percaya bahawa bahan yang boleh dicairkan ke titik di mana hanya "intipati" daripada molekul bahan itu kekal. Pakar-pakar perubatan moden percaya bahawa ini adalah semata-mata silap mengarahkan perhatian dan / atau perdukunan pada tahap terbaik. Idea bahawa anda boleh mengambil setitik tumbuhan, mineral atau minyak dan mencairkan ia begitu banyak bahawa ia boleh dikatakan tidak wujud bertentangan dengan undang-undang farmakope. Sesetengah membandingkan produk homeopati untuk bahawa vaksin tetapi vaksin bukanlah penyembuh untuk penyakit, manakala dari anak-cairan berada.

Masalah utama dengan ubat-ubatan homeopati adalah bahawa konsep yang bertentangan dengan undang-undang kimia, terutamanya di mana pencairan dan tumpuan berkenaan. Di sana bukan sebarang kajian saintifik yang dilakukan yang benar-benar telah membuktikan bahawa pengamal homeopati adalah betul dalam sokongan mereka ubat semula jadi. Ia adalah isu yang hangat diperdebatkan di kalangan doktor, ahli-ahli sains dan masyarakat dalam bidang ini. Jika anda mahu menjadi mampu untuk membuat keputusan, maka anda mungkin mahu mengambil buku-buku dalam bidang ini dan beberapa jurnal perubatan supaya anda boleh membuat keputusan anda sendiri dimaklumkan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar