Menggunakan Terapi air kencing dalam Menyembuhkan Jangkitan Yis Candida Atau

Menggunakan Terapi air kencing dalam Menyembuhkan Jangkitan Yis Candida Atau

Terapi air kencing (juga dikenali sebagai UT) adalah penggunaan air kencing untuk sifat-sifat penyembuhan dan ia sesuatu yang telah digunakan oleh ramai pengamal holistik untuk melawan masalah kesihatan termasuk candida. Dalam terapi air kencing, air kencing digunakan topically dan ditelan juga.

Ini adalah amalan penyembuhan yang telah digunakan di seluruh dunia pada masa-masa, dalam pelbagai budaya dan atas sebab-sebab yang berbeza-beza. Sama ada ia adalah tepat untuk anda atau tidak adalah pilihan peribadi tetapi anda boleh mencari banyak maklumat mengenai amalan terapi air kencing untuk isu-isu kesihatan ramai termasuk Kanser dan Candida.

Apa yang ada dalam air kencing?

Air kencing tidak hanya air dan bahan buangan. Apabila badan anda tidak memerlukan bahan tertentu untuk proses lain ia bahan kumuhan mereka. Ini tidak bermakna bahan-bahan yang tidak berguna; hanya itu badan tidak memerlukannya sekarang. Ia tidak hanya membuang bahan yang tidak baik. Air kencing adalah bahan steril yang mengandungi enzim, garam dan hormon juga. Ia mengandungi hasil sampingan penapisan darah dan boleh mempunyai bahan-bahan yang berguna seperti asid folik, zat besi, protein dan banyak lagi di dalamnya.

Bagaimana Adakah UT Bantuan Candida?

Ramai pengamal kesihatan menggunakan terapi air kencing untuk membantu badan meningkatkan sistem imun badan. Apabila sistem imun kita rendah, bakteria candida boleh berkembang pesat tetapi apabila sistem imun anda berfungsi dengan baik, ia boleh membantu melawan bakteria tidak baik termasuk orang-orang yang menyebabkan jangkitan yis dalam saluran GI, di dalam mulut dan pada kulit.

Ramai yang cuba menggunakan terapi air kencing selepas masalah berulang dengan jangkitan yis mencari kelegaan ketara.

Sapukan air kencing Topically

Topically, ia boleh membantu dengan gatal-gatal dan membakar sensasi pada kulit.

Bilas dengan air kencing

Menggunakannya sebagai bilas dalam mulut boleh membantu dengan jangkitan yis di dalam mulut seperti seriawan.

Air kencing minum

Pengambilan air kencing boleh membantu sistem imun badan anda supaya ia dapat melawan bakteria yang tidak baik. Ia tidak bunyi yang sangat menyenangkan kerana ia dilaporkan mempunyai rasa menjijikkan tetapi ramai orang banyak mencairkan atau mencampurkannya dengan cecair lain untuk menutup rasa.

Tentang Terapi air kencing Soalan Lazim

Apabila melakukan terapi air kencing pakar mengesyorkan bahawa anda hanya perlu mengambil air kencing anda sendiri. Ia tidak disyorkan untuk minum orang lain. Terdapat beberapa ciri-ciri bahan yang boleh membahayakan juga.

Berapa banyak anda perlu minum dan berapa kerap anda perlu minum? Tiada tanda-tanda yang jelas dalam hal ini dan ada beberapa bahaya dan kesan sampingan terapi air kencing untuk dibincangkan termasuk cirit-birit, demam dan sakit-sakit badan dan jika anda mempunyai bahan-bahan tertentu seperti cendawan ia boleh membuat anda sakit.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar